3 دليل اهميت فضاهاي کار اشتراکي در دوران کرونا
بازديد : 15 | تاريخ : 25 خرداد 1399 | زمان : 18:14 | نويسنده : شمیم | نظرات (0)

3 دليل اهميت فضاهاي کار اشتراکي در دوران کرونا

وبلاگ مقالات 3 دليل اهميت فضاهاي کار اشتراکي در دوران کرونا

اهميت فضاهاي کار اشتراکي در دوران کرونا

 

? دليل اهميت فضاهاي کار اشتراکي در دوران کرونا چيست؟ اين محيط ها مي‌توانند راهکارهايي براي کمک به بقاي سازمان‌ها ارائه دهند.

مهمترين سوالي که اين روزها براي استارتاپ‌ها و کارآفرينان و به خصوص صاحبان کسب و کارهاي کوچک و متوسط به وجود آمده، اين است که آيا از دوران بحران همه‌گيري بيماري کرونا جان سالم به در مي‌برند و از پس سختي‌ها و مشکلات اين زمان برمي‌آيند يا نه.

آيا پس از اين رکود دوباره توان روي پا ايستادن را دارند يا محکوم به شکست و نابودي هستند.

فضاهاي کار اشتراکي نيز از اين قاعده مستثنا نيستند و حيات آنها نيز در معرض خطر قرار دارد.

به دنبال ايجاد محدوديت‌هاي رفت و آمد، فاصله‌گذاري اجتماعي و عدم امکان جمع شدن افراد در کنار يکديگر، اين مجموعه‌ها با مشکلات متعددي مواجه شده‌اند.

فضاهاي کار اشتراکي تقريباً به طور کامل براي چندين ماه تعطيل و خالي بودند و هستند.

بنابراين مديران و مالکان اين مجموعه‌ها از خود مي پرسند که آيا در اين مدت مي‌توانند به بقاي خود اميدوار باشند؟

به نظر ما دلايل متعددي وجود دارد که اهميت فضاهاي کار اشتراکي در دوران کرونا را نشان مي‌دهد

و فکر مي‌کنيم به همين دلايل نه تنها با کم شدن محدوديت‌ها اين فضاها از بين نمي‌رود،

بلکه استقبال از آنها در آينده بيشتر هم مي‌شود.

اين دلايل را در اينجا با هم مرور مي‌کنيم.

صرفه‌جويي در هزينه‌ها

همانطور که گفتيم بسياري از کسب‌وکارهاي کوچک و متوسط به شدت تحت تاثير شرايط مربوط به کرونا قرار گرفته‌اند و با مشکلات متعدد مالي دست و پنجه نرم مي‌کنند.

به همين خاطر بايد  در هزينه‌هاي خود صرفه‌جويي کنند.

براي بسياري از شرکت‌ها اين امکان وجود دارد که با کارمندان خود به صورت دورکاري ادامه فعاليت دهند.

اما همه کسب‌وکارها نمي‌توانند به کارمندان خود چنين اجازه‌اي دهند.

 از طرف ديگر در حال حاضز نمي توانند از پس هزينه اجاره و شارژ دفترهاي بزرگ کار برآيند؛

به همين دليل فضاهاي کار اشتراکي در دوران کرونا مي توانند يک گزينه مناسب و يک راهکار خوب باشند.

اين کسب و کارها مي‌توانند  به جاي پرداخت هزينه‌هاي سنگين اجاره، شارژ و هزينه‌هاي جانبي، بخش بيشتري از سرمايه و پول خود را در راه توسعه کسب‌وکارشان و ديگر مشکلاتي که با آن روبرو هستند هزينه کنند.

جمع بندي ذهني براي رسيدن به يک نرمال جديد

 اگر متوجه تغيير رفتار مشتريان و مصرف‌کنندگان در طول همه‌گيري بيماري کرونا شده‌ايد

بايد بگوييم که کاملا درست فهميده‌ايد و اين مساله مهم جهاني است.

يکي از مثال‌هاي مهم در اين رابطه، خريد آنلاين است.

در مالزي بر اساس نظرسنجي ويژه‌اي که توسط وزارت آمار اين کشور انجام شده،

گفته شده از ?? تا ?? مارس ???? نيمي ?? درصد از مردم آنلاين خريد کرده‌اند؛

که اين رقم در مقايسه با يک ماه قبل از آن ?? درصد افزايش داشته است.

اين تغيير رفتار، چه مطابق ميل ما باشد چه نباشد،

پس از متوقف شدن همه‌گيري بيماري هم ادامه پيدا مي‌کند.

و اين همان چيزي است که ما از آن به عنوان يک “نرمال جديد” ياد مي‌کنيم.

کسب و کارها بايد براي زنده ماندن در اين شرايط و تحقق اهدافشان خود را با اين نرمال جديد سازگار کنند.

فضاهاي کار اشتراکي در دوران پساکرونا اين امکان را به صاحبان کسب‌و‌کارها، متخصصان و صاحب‌نظرها و استارتاپ‌ها مي‌‌دهند

تا در کنار هم جمع شوند، ذهن‌هاي خلاق خود را روي هم بگذارند

و به هم کمک کنند تا بازار و تغييرات آن را درک کنند.

به اين ترتيب آنها با ايده‌هاي درخشان و متنوع خود مي‌توانند خود را با شرايط جديد وفق دهند و رشد کنند.

آنها بايد راهکارهاي خود را براي اين شرايط جديد و شايد ناشناخته ارائه دهند و به برون رفت از اين بحران کمک کنند.

وجود جامعه‌اي براي حمايت از يکديگر

 با گسترش بيماري افراد بيشتري شغل خود را از دست مي‌دهند و نرخ بيکاري در جامعه افزايش پيدا مي‌کند.

با اين وجود فضاهاي کار اشتراکي مي‌توانند فرصت‌هاي جديد شغلي را در اختيار افراد قرار دهند و آنها را از بيکاري نجات دهند.

افراد با جمع شدن در اين فضاها هم به رشد و توسعه مهارت‌هاي فردي خود کمک مي‌کنند،

هم از طريق شبکه‌سازي امکان استخدام در سازمان‌ها و شرکت‌هاي جديد و يا بستن قرارداد براي پروژه‌هاي جديد کاري را پيدا مي‌کنند.

از طرف کسب و کارهاي کوچک و متوسط که با رکود در فعاليت خود مواجه شد‌ه‌اند،

نياز به شبکه‌سازي و داشتن تعاملات بيشتر دارند تا بتوانند دوباره به دوران اوج خود بازگردند.

 اهميت فضاهاي کار اشتراکي در دوران کرونا در اين است که

آنها محلي براي تعامل افراد هستند تا به هم در مورد شرايط کاري يکديگر کمک کنند

و به خصوص در زمان‌هاي سخت و مشکلات شديدي مانند امروز حامي يکديگر باشند.

 

ما را در فضاي مجازي دنبال کنيد:

شماره دفتر کار: ???????????

آدرس دفتر کار: شعبه مرکزي: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خيابان ابوالفضل صميع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://twitter.com/paradisehubir

https://www.instagram.com/paradisehub.ir

 

 


امتياز :


ادامه مطلب | موضوع : ,
ارسال نظر برای این مطلب
نام شما :
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : * کد امنیتی


صفحات


درباره ی ما

آخرین نظرات
خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
امکانات جانبی